ГДЗ Українська мова 5 клас Н.Б. Голуб, О.М. Горошкіна (2022) |
← Повернутися до розділів |
Назад до 154 | 155 | Вперед до 156 |
Розв'язок:
Вправа 155. Знайдіть у тексті фразеологізми. Випишіть фразеологізми, які можна об’єднати одним словом. Поміркуйте, чому автор вкладає в уста одинадцятирічного хлопчика так багато фразеологічних синонімів. Яким постає хлопчик із тексту? Поясніть значення слова «одчайдух». У разі потреби зверніться до тлумачного словника.
Бракувало розуму, вискакували клепки, розсихалися обручі, губилися ключі від розуму, не варив баняк, у голові літали джмелі, замість мізків росла капуста, не родило в черепку, не було лою під чуприною, розум втулявся аж у п’ятки, на в’язах стирчала макітра.
Фразеологізми, які можна об’єднати одним словом:
Усі вони пов’язані зі словом «розум» або «розумові здібності», тобто описують нестачу розуму, кмітливості, мудрості.
Чому автор використовує багато фразеологічних синонімів:
Щоб показати живий внутрішній світ хлопчика, його думки та уяву. Багато фразеологізмів роблять мову дитини більш образною, емоційною та гумористичною, передають його ставлення до себе та дорослих.
Яким постає хлопчик із тексту:
Хлопчик постає жвавим, допитливим, трохи пустотливим і безпосереднім, із живою уявою, що дозволяє автору показати дитячий погляд на світ.
Значення слова «одчайдух»:
«Одчайдух» – смілива, відважна, іноді трохи безрозсудна людина, яка не боїться ризикувати. Тут підкреслює зухвалість і енергійність хлопчика.