ГДЗ Пізнаємо природу 6 клас Д. Біда (2023) |
← Повернутися до розділів |
Назад до § 13 (1-3) | § 13 (4-5) | Вперед до § 14 (1-2) |
Розв'язок:
§ 13. ЩО ТАКЕ ЗВУК
Сторінка 57
4. Заплануй і проведи в команді експерименти, які доводять, що звук поширюється не лише в повітрі, але й у рідинах і твердих тілах.
Звук дійсно посилюється не тільки в повітрі, але й у рідинах та твердих тілах.
Ось кілька простих експериментів, які можна провести для демонстрації цього факту:
-
У повітрі.
Матеріали: метроном/телефон з таймером, повітряна кулька.
Хід: прислухайтесь до звуку й дивіться на вібрації кульки, що торкається динаміка.
Висновок: є звук і коливання в повітрі. -
У рідині.
Матеріали: таз із водою, металеві ложки.
Хід: одну ложку занурити у воду в різних кінцях таза й легко стукати; вухо теж ближче до води.
Висновок: звук краще чутно через воду. -
У твердих тілах.
Матеріали: довга лінійка/шнурок, стіл, годинник/телефон.
Хід: покласти годинник на стіл; прикласти вухо до столу — тікання чутніше.
Висновок: тверді тіла проводять звук.
Пояснення:
Звук — це коливання частинок. Частинки є в газах, рідинах і твердих тілах, тому звук поширюється в усіх цих середовищах.
5. Довідайся в друзів і рідних, які звуки їм подобаються, а які їх дратують. Порівняй зі своїми вподобаннями. Чи всім подобається одне й те саме?
Відповідь:
Мені подобаються приємні й спокійні звуки (наприклад, спів птахів, шум моря), а дратують — різкі та гучні (сирени, скрегіт). У моїх друзів і рідних вподобання різні: комусь до вподоби гучна музика, а комусь — тиша; одних заспокоює шум дощу, а інші його не люблять.
Пояснення:
Не всім подобається одне й те саме, бо кожна людина по-своєму сприймає звуки. Це залежить від характеру, настрою та звичок.