ГДЗ Інформатика 7 клас О.О. Бондаренко, В.В. Ластовецький, О.П. Пилипчук, Є.А. Шестопалов (2024)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

§ 28 Етапи розв’язування задачі на комп’ютері

Питання для самоперевірки

1. Опишіть етапи розв’язування задачі на комп’ютері.

  • Аналіз задачі: Визначення умов, що мають бути виконані, і що потрібно знайти.
  • Моделювання: Створення математичної моделі задачі, що відображає її суть.
  • Алгоритм: Розробка покрокового алгоритму для розв’язання задачі.
  • Програмування: Написання програми в обраному середовищі програмування.
  • Тестування: Перевірка програми на правильність виконання і обробка помилок.
  • Оптимізація: Поліпшення програми для підвищення її ефективності.
  • Документація: Оформлення результатів і опис програми для користувачів.

2. Дайте означення математичної моделі розв’язування задачі.

Математична модель розв’язування задачі - це абстрактне представлення задачі, яке описує її в термінах математичних понять і відношень, дозволяючи формалізувати і спростити процес її вирішення.

3. Опишіть алгоритм роботи з програмою в середовищі Python.

  • Ініціалізація середовища: Відкриття Python IDE (наприклад, PyCharm, Jupyter Notebook).
  • Написання коду: Введення програмного коду у редакторі.
  • Запуск програми: Виконання програми через команду "Run" або натискання відповідної клавіші.
  • Тестування: Перевірка виходу програми, виявлення і виправлення помилок.
  • Збереження проекту: Збереження написаного коду та документів.

4. Поясніть мету тестування програми.

Мета тестування програми - виявити помилки і недоліки в коді, перевірити, чи відповідає програма вимогам, а також забезпечити правильність її роботи у різних ситуаціях.

5. Побудуйте математичну модель задачі.

а) Щоб знайти відстань, яку «проїдете» на колесі огляду, потрібно використати формулу для обчислення периметра кола:

S = pi • D • n

де:

S - загальна відстань,
D - діаметр колеса,
n - кількість обертів, яку можна розрахувати як:
n = T/(1/3) - (оберти за T годин)

Тоді:

S = pi • D • T/(1/3) - (оскільки один оберт займає 20 хв, або 1/3 години).

б) Загальна площа фігур обчислюється як:

P = A2 + pi • B2

де:

A - сторона квадрата,
B - радіус кола.