ГДЗ Всесвітня історія 7 клас О.І. Пометун, Ю.Б. Малієнко, О.В. Дудар (2024)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

Сторінка 18

ДОСЛІДІТЬ

За ілюстрацією і документом відтворіть історію про суассонську чашу (с. 19). Чому Хлодвіг просто не забрав собі чашу зі спільної здобичі? Яке враження, на вашу думку, справила на його прибічників розправа короля з воїном? Про які процеси у франкському суспільстві це свідчило?

Згідно з ілюстраціями та текстом, історія про суассонську чашу відбувалася так:

  1. Під час одного з походів, ще будучи язичником, Хлодвіг зі своїми воїнами пограбував християнський храм і забрав звідти чашу надзвичайної краси.
  2. Єпископ попросив повернути чашу. Хлодвіг пообіцяв віддати її, якщо вона дістанеться йому під час розподілу здобичі.
  3. Під час розподілу в Суассоні Хлодвіг попросив воїнів віддати йому чашу понад його частку. Всі погодилися, крім одного воїна, який ударив по чаші сокирою зі словами “Ти одержиш тільки те, що твоє за жеребом!”
  4. Хлодвіг стримався, але через рік під час огляду зброї дорікнув цьому воїну за неналежний стан його сокири. Коли той нахилився підняти кинуту королем сокиру, Хлодвіг розрубав йому голову, нагадавши про випадок з чашею.

Хлодвіг не міг просто забрати чашу, бо за звичаєм здобич ділилася між усіма воїнами за жеребом. Самовільно порушити цей звичай означало б підірвати свій авторитет серед франків.

Розправа Хлодвіга над воїном, ймовірно, справила на його прибічників подвійне враження. З одного боку, вони побачили, що король може жорстоко покарати за непокору і образу. З іншого боку, це показало його прагнення зміцнити свою владу над військом, поставити себе вище за традиційні звичаї.

Цей випадок свідчив про процеси посилення королівської влади, централізації управління у Франкській державі. Хлодвіг намагався утвердити свій авторитет монарха, обмежити свавілля окремих воїнів і зміцнити підвалини своєї держави, спираючись на військову силу і жорсткі методи правління. Разом з тим, опір воїна показує, що процес переходу від військової демократії до міцної королівської влади був непростим і наражався на спротив знаті.

Інші вправи: