ГДЗ Географія 8 клас В.М. Бойко, С.В. Міхелі (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

§ 1. ЩО І ЯК ВИВЧАЄ ГЕОГРАФІЯ УКРАЇНИ

Про розташування на Землі яких компонентів природи ви дізналися, вивчаючи географію материків і океанів?

Вивчаючи географію материків і океанів, я дізнався про розташування таких компонентів природи, як материки, океани, моря, гори, рівнини, річки, озера, льодовики, кліматичні зони, пустелі та інші природні комплекси.

Із яких джерел можна почерпнути географічну інформацію?

Географічну інформацію можна отримати з підручників, атласів, карт, наукових статей, енциклопедій, інтернет-ресурсів, документальних фільмів, супутникових знімків, метеостанцій, GPS-навігаторів, спостережень у природі та розповідей мандрівників.

Спробуйте сформулювати своє визначення, що вивчає географія України.

Географія України – це наука, що вивчає природу, населення, господарство, природні ресурси та екологічний стан території України, а також взаємодію людини і довкілля в межах країни.

Пригадайте імена мандрівників, які подорожували поодинці, і тих, хто очолював багатолюдні експедиції у пошуках невідомих земель. Назвіть українських дослідників, які вивчали різні регіони світу.

Відомі мандрівники, що подорожували поодинці: Марко Поло, Фернан Магеллан (хоч і почав у складі експедиції, але часто діяв самостійно), Миклухо-Маклай.

Ті, хто очолював великі експедиції: Христофор Колумб, Джеймс Кук, Роберт Скотт.

Українські дослідники: Микола Миклухо-Маклай (українського походження), Володимир Вернадський, Степан Рудницький, Павло Попов, Дмитро Іваненко.

Під час вивчення геохронологічної шкали ви вже ознайомилися з палеогеографічним методом. Пригадайте, у чому він полягає. Науковці кажуть, що за допомогою цього методу можна зазирнути в минуле. Як це можна зробити?

Палеогеографічний метод полягає у відтворенні природних умов минулих геологічних епох на основі вивчення викопних решток рослин і тварин, гірських порід та слідів давніх кліматичних процесів. Таким чином можна «зазирнути в минуле», досліджуючи скам’янілості, відкладення, стародавні ґрунти та інші свідчення, що збереглися в геологічному шарі Землі.

Якими джерелами географічної інформації ви скористаєтеся, щоб створити інформаційний стенд «Наш обласний центр» для кабінету географії?

Для створення інформаційного стенда про Львів я використаю карти Львівської області, фотографії міста, статистичні дані з офіційних сайтів, краєзнавчі книги, туристичні путівники, матеріали з інтернету, власні спостереження та фотографії, а також історичні джерела і архівні документи.

Перелічіть знання, вміння і навички, якими географія може забезпечити наших захисників і захисниць, які боронять Україну від російських окупантів.

Географія може забезпечити військових знаннями про рельєф місцевості, кліматичні умови, орієнтування за картою і компасом, використання GPS, визначення сторін горизонту, прогнозування погоди, розпізнавання природних укриттів, планування маршрутів, використання природних ресурсів для виживання.

Прочитайте вислови про географію, що стали крилатими. Як ви їх розумієте? Чому без географії людина «ніде»? Як географія розвиває «розум людський»?

Вислови про географію підкреслюють, що ця наука дає нам орієнтири у просторі, допомагає розуміти світ і взаємодію між природою та людиною. Без географії людина «ніде», бо не знатиме, де вона знаходиться, як дістатися до мети та як жити в гармонії з довкіллям. Географія розвиває «розум людський», бо формує просторове мислення, навички аналізу та вміння бачити зв’язки між явищами.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

1. Які знання і вміння ви сподіваєтесь набути, вивчаючи географію України?

Вивчаючи географію України, я сподіваюся набути знань про природні умови та ресурси нашої країни, особливості її рельєфу, клімату, вод, ґрунтів, рослинності та тваринного світу. Також хочу навчитися орієнтуватися на місцевості, працювати з картами, аналізувати географічну інформацію та робити висновки.

2. Чому кожній людині важливо бути географічно обізнаною?

Географічна обізнаність допомагає людині краще розуміти світ, у якому вона живе, орієнтуватися в просторі, планувати подорожі та діяльність, враховуючи природні умови. Це також сприяє екологічній свідомості, усвідомленню зв’язку між людиною і природою та прийняттю правильних рішень у повсякденному житті.

3. Експедиція і екскурсія можуть бути і методами географічних досліджень, і джерелом знань. Поміркуйте, чим експедиція відрізняється від екскурсії.

Експедиція – це зазвичай тривала та ретельно спланована подорож, метою якої є проведення досліджень, збирання даних і матеріалів. Вона потребує спеціальної підготовки та обладнання.

Екскурсія – це короткочасне відвідування певного місця з пізнавальною або навчальною метою, часто під керівництвом гіда, без глибоких наукових досліджень.

4. Назвіть щонайменше три джерела інформації, якими ви скористаєтеся, плануючи мандрівку в Українські Карпати.

Плануючи мандрівку в Українські Карпати, я скористаюся такими джерелами інформації:

1. Туристичні карти Карпатського регіону.

2. Інтернет-сайти та блоги мандрівників, присвячені Карпатам.

3. Прогнози погоди для гірських районів Львівської, Івано-Франківської та Закарпатської областей.

Інші вправи:

§ 1