ГДЗ Зарубіжна література 8 клас Н.Р. Міляновська (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

Літературні епохи і роди літератури

ЗАПИТАННЯ і ЗАВДАННЯ

1. Пригадайте, які історичні епохи ви вивчали на уроках історії.

Серед основних історичних епох, які вивчають у школі: стародавній світ (давній Єгипет, Месопотамія, Греція, Рим), середньовіччя (Римська імперія, феодальна Європа), Новий час (Відродження, епоха Великих географічних відкриттів), новітня історія (XIX–XX століття) і сучасність.

2. Назвіть основні етапи розвитку літератури. Поміркуйте, чи співпадають вони з історичними епохами розвитку людства.

Основні етапи розвитку літератури:

  • Давня література (епоси, міфи, релігійні тексти)
  • Середньовічна література (героїчні епопеї, релігійні твори)
  • Література Відродження і Нового часу (поезія, драма, проза)
  • Література сучасності (романи, повісті, науково-фантастичні твори, публіцистика)

Ці етапи часто збігаються з історичними епохами, оскільки література відображає розвиток суспільства, його цінності і світогляд.

3. Назвіть відомі вам роди і жанри літератури.

  • Роди літератури: епічний, ліричний, драматичний.
  • Жанри літератури: роман, повість, оповідання, казка, легенда, поема, балада, сонет, трагедія, комедія, п’єса.

4. Перенесіть таблицю родів і жанрів літератури у зошит.

Таблиця може виглядати так:

Рід літератури Жанри літератури
Епічний Роман, повість, оповідання, казка, легенда, поема
Ліричний Ода, сонет, балада, елегія
Драматичний Трагедія, комедія, драма, п’єса

5. Згадайте вивчені у попередніх класах художні твори і спробуйте визначити, до якого літературного роду й жанру вони належать.

Наприклад:

  • «Кобзар» Т. Шевченка – ліричний рід, поезія.
  • «Енеїда» І. Котляревського – епічний рід, поема.
  • «Ромео і Джульєтта» Шекспіра – драматичний рід, трагедія.
  • «Казка про рибака і рибку» А. Пушкіна – епічний рід, казка.

6. Розгляньте ілюстрацію на сторінці 6. З’ясуйте, хто такі в давньогрецькій міфології музи і бог Аполлон.

Музи – це дев’ять богинь мистецтв і наук, які надихали людей на творчість у різних сферах: поезії, музиці, історії тощо.

Аполлон – бог світла, мистецтва, музики, пророцтв та гармонії. Він часто зображується з лірою і був покровителем муз.

7. Дослідіть імена всіх давньогрецьких муз і те, якими мистецтвами опікувалися вони і бог Аполлон.

Імена муз та їх сфери:

  • Каліопа – епічна поезія
  • Кліо – історія
  • Ерато – любовна поезія
  • Евтерпа – музика
  • Мельпомена – трагедія
  • Полігімнія – гімни та священні пісні
  • Терпсікора – танець
  • Талія – комедія, пастораль
  • Уранія – астрономія

Аполлон опікувався музикою, поезією, мистецтвом пророцтв та гармонії.

8. З’ясуйте, який зв’язок існує між музами і музеями.

Слово «музей» походить від давньогрецького слова «мусейон», що означає «місце муз» – місце, присвячене науці, мистецтву та освіті. Тобто музеї символічно зберігають і передають знання та творчість, які колись надихали музи.

Інші вправи:

стор. 7 стор. 8