ГДЗ Українська література 8 клас О.М. Авраменко (2021)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

11. Проведіть мовне дослідження уривка, як Соломія заблукала плавнях (починаючи з речення «Голос її прогучав глухо...» і закінчуючи словами «... — і різна заплакала»). Знайдіть і запишіть по одному-два приклади епітета, персоніфікації, інверсії, порівняння.


ворожий очерет, шалена відвага - епітети;
шум комишу перемагав її, комиш шумів... він їжився перед нею - персоніфікація;
Соломія чула до нього зненависть, як до живої істоти, тремтів, немов од скритого реготу - порівняння;
Налякані чужим голосом птахи з тривожним писком крутились, він тепер лежить хворий і самотній у пущі і вигляда її з очеретів - інверсія.

 

12. Які кольори й звуки зображено в III частині повісті? Наведіть конкретні приклади з твору До яких видів мистецтва ці засоби наближають повість «Дорогою ціною»?


«Була се густа, гнила й тягуча рідина, з проявним запахом шувару. Соломія сиділа перестрашена та прислухувалася, про що щепче морок.»
«— Шу... шу... шу... - починав він іздалека, — шу... шу...— обзивалось тут коло неї, — шу... шу.. шу...— шепотіло все разом пощо було клясти... шушу... а тепер умре... побачиш — умре... шу... шу... шу..."
Кольори та звуки переважно передають дратівливий, напружений стан героїв, їхнє сприйняття світу на той момент. Вони персоніфікують оточення, звуки шуму очерета ніби говорять погані речі. Усі ці виражальні можливості кольору та звукових образів Можна віднести до мистецтва імпресіоністів.