ГДЗ Українська мова 8 клас В.В. Заболотний, О.В. Заболотний (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

49. І. Прочитайте фразеологізми. Поясніть, що означає кожен із них, і назвіть використані в них прийменники.

До нових віників – надовго, за сімома замками – надійно, таємно, попасти в павутину – потрапити до пастки, інтриг, сподіватися з моря погоди – чекати на щось необдумано, між двох вогнів – опинитися між двома сторонами конфлікту, висіти на волосині – триматися за крок від фатальних наслідків, від зорі до зорі – весь день, довго дуже, стати поперек горла – заважати сильно, дивиться крізь пальці – спеціально не помічати, без задніх ніг – дуже міцно спати, гострий на язик – вміє образити, п’яте через десяте – несистемний графік, тримати себе в руках – бути зібраним, дисциплінованим.

II. Пригадайте кілька фразеологізмів, прислів'їв, приказок із прийменниками.

Не кажи “гоп”, поки не перестрибнеш.

Вискочив, як Пилип з Конопель.

Від попа і чорта не чекай добра.

III. Виконайте завдання одного з варіантів.

Варіант А. Складіть усно й розіграйте гумористичний діалог (4-5 реплік), використавши кілька поданих фразеологізмів.

Наталя: Вчора я так висіла на волосині, коли мама дізналася, що я знову забула уроки!
Ігор: Та ти що! І що, вона стала поперек горла?
Наталя: Ой, гострий на язик була, я ледве тримала себе в руках!
Ігор: Ха, а я б тоді дивився крізь пальці… і втік би без задніх ніг!
Наталя: Та ти й справді між двох вогнів опинився б, якби мама тебе застала.

Варіант Б. Складіть розповідь (3–4 речення), використавши якнайбільше поданих фразеологізмів.

Учора я висів на волосині, коли на уроці вчитель став поперек горла й гострий на язик критикував мою роботу. Я намагався тримати себе в руках, але все одно дивився крізь пальці на його зауваження. Потім, без задніх ніг, біг додому і від зорі до зорі готувався до контрольної, сподіваючись з моря погоди. Мені здавалося, що я потрапив у павутину проблем і між двох вогнів вибирав, що робити спершу.

Інші вправи: