ГДЗ Українська мова 8 клас В.В. Заболотний, О.В. Заболотний (2025) |
← Повернутися до розділів |
Назад до 139 | 140 | Вперед до 141 |
Розв'язок:
140. I. Прочитайте текст. Знайдіть складені дієслівні присудки. Визначте, чим ці присудки виражені.
Я з дитинства мріяла чути світ так, як інші. Через проблеми зі слухом я не могла повноцінно спілкуватися з друзями і почала замикатися в собі. Але одного дня я змогла отримати свій перший слуховий апарат. Його розробники для мене стали справжніми супергероями, бо вони ладні творити дива. Тепер я можу насолоджуватися музикою і готова сприймати всі інновації, які пропонує сучасний світ.
Складені дієслівні присудки:
- мріяла чути (допоміжне дієслово + інфінітив);
- не могла спілкуватися (допоміжне дієслово + інфінітив);
- почала замикатися (допоміжне дієслово + інфінітив);
- змогла отримати (допоміжне дієслово + інфінітив);
- ладні творити (допоміжне слово (прикметник) + інфінітив);
- можу насолоджуватися (допоміжне дієслово + інфінітив);
- готова сприймати (допоміжне слово (прикметник) + інфінітив);
II. Поміркуйте над поданими запитаннями.
1. Чому для оповідачки саме розробники слухових апаратів є супергероями?
Для оповідачки розробники слухових апаратів є супергероями, тому що їхні винаходи дозволили їй повноцінно чути світ. Вони повернули їй радість спілкування та можливість насолоджуватися звуками, що є справжнім дивом для людини з вадами слуху.
2. Чи можете ви на основі своїх знань і досвіду навести приклади, як технічний прогрес уривається в сучасне життя? Якщо так, то наведіть один із них.
Наприклад, штучний інтелект усе активніше входить у повсякденне життя: ним користуються для перекладу мов, створення текстів, медичної діагностики, навіть у «розумних» будинках. Це змінює спосіб навчання, роботи й спілкування людей.
3. Чи готові ви сприймати інновації. Можливо, у вас є якась цікава ідея? Розкажіть про неї.
Так, я готовий сприймати інновації, адже вони допомагають робити життя зручнішим і цікавішим.
Моя ідея — розумний рюкзак для школярів: він сам підказує, які речі потрібно взяти на уроки, має вбудоване освітлення всередині, зарядний пристрій для гаджетів і GPS-датчик, щоб батьки могли бачити, де дитина.
III. Випишіть із першого речення два словосполучення, побудуйте до них схеми. Визначте частину мови кожного слова в цьому реченні.
Я (займенник) з (прийменник) дитинства (іменник) мріяла (дієслово) чути (дієслово (інфінітив)) світ (іменник) так (прислівник), як (сполучник) інші (займенник).
Словосполучення та їхні схеми:
мріяла з дитинства
мріяла (коли?) → з дитинства
чути світ
чути (що?) → світ