ГДЗ Українська література 10 клас О.М. Авраменко, В.І. Пахаренко (2018)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

4. Назвіть ознаки імпресіонізму як течії модернізму.

Імпресіонізм — це напрям у мистецтві, відгалуження модернізму, це мистецтво передавання безпосередніх вражень.

Спершу він виник у французькому живописі: у 1874 році в Парижі серед інших творів експонувалася картина Клода Моне «Враження. Схід сонця» («Impression. Soleil levant»).

Картина «Враження, схід сонця Клода Моне була написана ним вранці, під час перебування художника в Гаврі, місті свого дитинства. На картині зображений ранковий схід у порту.

На думку деяких істориків мистецтва на картині Моне «Схід сонця, враження» зображений порт, який можна бачити з вікон готелю «Адміралтейській» міста Гавр.

На передньому плані картини зображено море в синьо-зелених тонах, виділені два силуети рибальських човнів. Жирні виділені темні мазки пензля і невиражені силуети човнів, що відпливають, дають явне відчуття глибини моря. Всі кольори, використані в картині «Враження, схід сонця» тьмяні, приглушені. Єдина яскрава пляма на всьому полотні — ясно-помаранчевий диск сонця, що підіймається над французьким містечком, розпливається також у відображенні неспокійної морської води.

На задньому плані, в сіро-блакитному тумані ледве помітні силуети вітрильних суден, кранів біля причалу і димових труб.

Бліді помаранчеві промені сонця, змішані з брудним сірим димом, практично не надають картині ясності.

У 1877 році група художників (К. Моне, О. Ренуар, К. Піссарро, Е. Дега, А. Сіслей) «добровільно» приймає назву «імпресіоністи» та починає видавати журнал «Імпресіонізм».

Основні риси: уривчастий, фрагментарний суб’єктивний опис, багатий кольоровий та звуковий опис, передача різних внутрішніх станів автора.

На противагу реалістам, імпресіоністи усвідомлювали, що об’єктивна (правильна, усебічна) істина для людини недоступна, а отже, неможливо відразу охопити широку панораму буття, передати узагальнено типові обриси явища. Тому митці зосереджувалися на відтворенні миттєвих вражень від якогось явища, на щонайточнішому фіксуванні сприйняття того в конкретний момент. Через те імпресіоністичний живопис часто був мистецтвом кольорових плям, розмитих контурів, мерехтіння, а не чітких ліній і тонів. У літературі ж переважала увага до мінливих нюансів настрою, до невпинного перебігу почуттів, вражень як потоку свідомості.

Інші вправи: