ГДЗ Українська література 7 клас О.В. Калинич, С.О. Дячок (2024) |
← Повернутися до розділів |
Назад до ст.16 (14) | ст.16 (15) | Вперед до ст.16 (16) |
Розв'язок:
Сторінка 16
15. Перейдіть за покликанням https://cutt.ly/Rw7P4rOW та ознайомтеся з текстами козацьких пісень «Ой у лузі та ще й при березі…», «Та вже років двісті…». Прослухайте згадані пісні. На основі цих пісень наведіть приклади художнього паралелізму та постійних епітетів. По два з них запишіть у зошит.
Розглянувши тексти козацьких пісень “Ой у лузі та ще й при березі…” та “Та вже років двісті…”, можна навести такі приклади художнього паралелізму та постійних епітетів:
Художній паралелізм:
“Ой у лузі та ще й при березі червона калина,
Породила молода дівчина хорошого сина”
“Понад Дніпром ходить, виглядає долю:
“Гей, гей, вийди, доле, із води!”
Постійні епітети:
- “Червона калина”
- “Зелена діброва”
- “Хорошого сина”
Художній паралелізм у першому прикладі створюється повторенням однакових синтаксичних конструкцій у суміжних рядках, що надає виразності і ритмічності пісенному тексту.
У другому прикладі паралелізм виявляється у протиставленні образів козака, що “ходить понад Дніпром”, і долі, яку він закликає “вийти із води”.
Постійні епітети “червона калина”, “зелена діброва”, “хорошого сина” та “серденько” є традиційними художніми означеннями в українському фольклорі, що увиразнюють і поетизують описувані образи.
Отже, у наведених козацьких піснях яскраво представлені такі стилістичні засоби, як художній паралелізм та постійні епітети, що надають їм особливого мелодійного звучання та образності.