ГДЗ Українська література 7 клас О.В. Калинич, С.О. Дячок (2024)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

Сторінка 16

15. Перейдіть за покликанням https://cutt.ly/Rw7P4rOW та ознайомтеся з текстами козацьких пісень «Ой у лузі та ще й при березі…», «Та вже років двісті…». Прослухайте згадані пісні. На основі цих пісень наведіть приклади художнього паралелізму та постійних епітетів. По два з них запишіть у зошит.


Розглянувши тексти козацьких пісень “Ой у лузі та ще й при березі…” та “Та вже років двісті…”, можна навести такі приклади художнього паралелізму та постійних епітетів:

Художній паралелізм:

“Ой у лузі та ще й при березі червона калина,

Породила молода дівчина хорошого сина”

“Понад Дніпром ходить, виглядає долю:

“Гей, гей, вийди, доле, із води!”

Постійні епітети:

  1. “Червона калина”
  2. “Зелена діброва”
  3. “Хорошого сина”

Художній паралелізм у першому прикладі створюється повторенням однакових синтаксичних конструкцій у суміжних рядках, що надає виразності і ритмічності пісенному тексту.

У другому прикладі паралелізм виявляється у протиставленні образів козака, що “ходить понад Дніпром”, і долі, яку він закликає “вийти із води”.

Постійні епітети “червона калина”, “зелена діброва”, “хорошого сина” та “серденько” є традиційними художніми означеннями в українському фольклорі, що увиразнюють і поетизують описувані образи.

Отже, у наведених козацьких піснях яскраво представлені такі стилістичні засоби, як художній паралелізм та постійні епітети, що надають їм особливого мелодійного звучання та образності.