ГДЗ Географія 8 клас Г.Д. Довгань (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

§ 4. Зображення України в картографічних творах

ПЕРЕВІРТЕ ТА ОЦІНІТЬ СЕБЕ

1. Які види навчальних карт та атласів ви використовували на уроках географії?

На уроках географії використовували:

  • фізичні карти (рельєф, гідрографія, природні зони);
  • політичні карти (держави світу, кордони);
  • кліматичні карти;
  • карти природних ресурсів;
  • карти густоти населення;
  • економічні карти;
  • тематичні карти (транспорт, сільське господарство, промисловість).
  • Також застосовували шкільні атласи України та світу.

2. Укажіть, які явища та процеси ви можете дослідити за допомогою географічного атласу для 8 класу.

За допомогою атласу для 8 класу можна дослідити:

  • розташування об’єктів України (річки, гори, міста);
  • кліматичні умови та розподіл опадів;
  • природні зони та їх межі;
  • розташування корисних копалин;
  • густоту населення та його розміщення;
  • розвиток різних галузей господарства;
  • транспортні шляхи;
  • екологічні проблеми та природоохоронні території.

3. Які картографічні інтернет-джерела ви знаєте та які з них використовуєте найчастіше?

Відомі картографічні інтернет-джерела:

  • Google Maps – найчастіше використовую для пошуку місць, прокладання маршрутів.
  • Google Earth – для перегляду супутникових знімків і 3D-моделей місцевості.
  • OpenStreetMap – безкоштовна карта з деталями, створена користувачами.
  • Bing Maps – альтернатива Google Maps.
  • Mapbox – для створення власних інтерактивних карт.

4. Чим карти, створені в ГІС, відрізняються від електронних карт? Наведіть приклади можливого застосування ГІС.

Відмінності:

  • Електронні карти – це цифрові зображення карт, які можна переглядати на комп’ютері чи смартфоні.
  • Карти в ГІС (геоінформаційних системах) – це інтерактивні карти з базою просторових даних, які можна аналізувати, змінювати, комбінувати з іншими шарами інформації.

Приклади застосування ГІС:

  • планування міст і транспортних систем;
  • моніторинг природних ресурсів;
  • прогнозування наслідків стихійних лих;
  • управління земельними ділянками;
  • аналіз екологічної ситуації.

Інші вправи: