ГДЗ Географія 8 клас Г.Д. Довгань (2025) |
← Повернутися до розділів |
Назад до § 3 | § 4 | Вперед до § 5 |
Розв'язок:
§ 4. Зображення України в картографічних творах
ПЕРЕВІРТЕ ТА ОЦІНІТЬ СЕБЕ
1. Які види навчальних карт та атласів ви використовували на уроках географії?
На уроках географії використовували:
- фізичні карти (рельєф, гідрографія, природні зони);
- політичні карти (держави світу, кордони);
- кліматичні карти;
- карти природних ресурсів;
- карти густоти населення;
- економічні карти;
- тематичні карти (транспорт, сільське господарство, промисловість).
- Також застосовували шкільні атласи України та світу.
2. Укажіть, які явища та процеси ви можете дослідити за допомогою географічного атласу для 8 класу.
За допомогою атласу для 8 класу можна дослідити:
- розташування об’єктів України (річки, гори, міста);
- кліматичні умови та розподіл опадів;
- природні зони та їх межі;
- розташування корисних копалин;
- густоту населення та його розміщення;
- розвиток різних галузей господарства;
- транспортні шляхи;
- екологічні проблеми та природоохоронні території.
3. Які картографічні інтернет-джерела ви знаєте та які з них використовуєте найчастіше?
Відомі картографічні інтернет-джерела:
- Google Maps – найчастіше використовую для пошуку місць, прокладання маршрутів.
- Google Earth – для перегляду супутникових знімків і 3D-моделей місцевості.
- OpenStreetMap – безкоштовна карта з деталями, створена користувачами.
- Bing Maps – альтернатива Google Maps.
- Mapbox – для створення власних інтерактивних карт.
4. Чим карти, створені в ГІС, відрізняються від електронних карт? Наведіть приклади можливого застосування ГІС.
Відмінності:
- Електронні карти – це цифрові зображення карт, які можна переглядати на комп’ютері чи смартфоні.
- Карти в ГІС (геоінформаційних системах) – це інтерактивні карти з базою просторових даних, які можна аналізувати, змінювати, комбінувати з іншими шарами інформації.
Приклади застосування ГІС:
- планування міст і транспортних систем;
- моніторинг природних ресурсів;
- прогнозування наслідків стихійних лих;
- управління земельними ділянками;
- аналіз екологічної ситуації.