ГДЗ Географія 8 клас Т.Г. Гільберг, А.І. Довгань (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

§ 1. Чому знати географію своєї країни так важливо

- Що вивчає фізична географія? А економічна географія?

Фізична географія вивчає природу Землі – рельєф, клімат, води, ґрунти, рослинний і тваринний світ, природні зони.

Економічна географія досліджує господарську діяльність людини, розміщення населення, виробництва, транспорту, а також зв’язки між регіонами та країнами.

- Яка роль географічних карт у вивченні географії?

Географічні карти є головним інструментом для відображення розташування об’єктів, процесів і явищ на Землі. Вони дозволяють візуалізувати інформацію, аналізувати просторові зв’язки, планувати дослідження та порівнювати різні території.

- Пригадайте методи дослідження, які найчастіше використовують географи.

  • Польові спостереження та експедиції;
  • Картографічний метод;
  • Аерокосмічні знімки (дистанційне зондування Землі);
  • Статистичний аналіз;
  • Моделювання процесів і явищ;
  • Порівняльно-географічний метод.

- Завдання: створити підказку для учня МАН

- Тема дослідження: «Лісові ресурси і лісокористування Карпат»

Об’єкт дослідження: ліси Карпат.

Предмет дослідження: стан, використання та охорона лісових ресурсів у Карпатах.

Мета: вивчити особливості лісів Карпат та шляхи їхнього раціонального використання й збереження.

Завдання:

  1. Описати типи лісів Карпат та їхній видовий склад.
  2. Проаналізувати сучасний стан лісокористування.
  3. Запропонувати заходи з охорони та відновлення лісів.

- Наведіть приклади різних джерел географічної інформації про географічні об’єкти, процеси та явища.

  • Географічні карти та атласи;
  • Супутникові знімки;
  • Статистичні довідники;
  • Наукові статті та підручники;
  • Інтернет-ресурси та бази даних;
  • Польові щоденники та звіти експедицій.

- Наведіть приклади, коли знання з географії дають змогу розв’язати проблеми довкілля.

  1. Планування заходів із запобігання повеням і зсувам;
  2. Розробка програм збереження лісів і водойм;
  3. Вибір оптимальних місць для промислових об’єктів, щоб зменшити шкоду природі;
  4. Визначення районів, де необхідно зменшити рівень забруднення повітря або води.

- Поясніть, як ви розумієте слова Жаклін Боже-Гарньє:

«Географ не просто дивиться і спостерігає, він автоматично прагне зрозуміти побачене життя інших людей і більш об’єктивно оцінити власне життя».

Ці слова означають, що географія не обмежується лише описом природи чи міст. Вона вчить розуміти, як люди живуть у різних умовах, чому вони обирають певні види діяльності та як середовище впливає на їхній побут. Це допомагає нам краще оцінити власні умови життя та цінувати свій регіон.

Перевіряємо себе

1. Наведіть приклади природних географічних об’єктів на території вашого населеного пункту, які вивчає фізична географія України.

  • Річка Рось;
  • Долини та заплави річки;
  • Лісопаркова зона «Олександрія»;
  • Озера та ставки в межах міста;
  • Ґрунти та природні луки навколо Білої Церкви;

2. Як ви гадаєте, чи є така наука, як географія майбутнього? За допомогою інтернет-джерел знайдіть праці з прогнозування розвитку України. Які географічні відомості є в їх основі?

Так, «географія майбутнього» існує — це напрям досліджень, що передбачає прогнозування змін клімату, демографічних процесів, урбанізації та використання природних ресурсів. У працях з прогнозування розвитку України використовують дані про:

  • Кліматичні тенденції;
  • Розміщення природних ресурсів;
  • Динаміку чисельності населення;
  • Економічну спеціалізацію регіонів;
  • Просторові зв’язки між містами та селами.

3. Підтвердьте думку, що географічні знання потрібні суспільству та кожному з нас. Де у своєму житті ви використовуєте знання з географії?

Географічні знання допомагають:

  • Орієнтуватися на місцевості;
  • Планувати подорожі та маршрути;
  • Розуміти погоду і зміни клімату;
  • Оцінювати природні ресурси та екологічний стан території;
  • Приймати обґрунтовані рішення щодо будівництва, землекористування чи охорони природи.

У повсякденному житті я використовую їх, коли обираю безпечні маршрути під час подорожей, прогнозую погоду для планування роботи та відпочинку, а також коли оцінюю природні переваги й ризики в своєму регіоні.

Інші вправи:

стор.4 §1 стор.9 §2