ГДЗ Зарубіжна література 8 клас Н.Р. Міляновська (2025)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНҐСТОН

Частина перша

ЗАПИТАННЯ і ЗАВДАННЯ

1. Як змінилося ставлення Джонатана до польотів після зустрічі з осяйними чайками?

Після зустрічі з осяйними чайками Джонатан став сприймати політ як шлях до самовдосконалення, свободи та духовного розвитку, а не лише як фізичну вправу чи засіб для виживання. Він зрозумів, що політ може бути способом пізнання себе та світу.

2. Знайдіть у тексті слова Саллівана, які пояснюють мету осяйних птахів.

Слова Саллівана: «Ми навчаємо тих, хто прагне досконалості, допомагаючи їм піднятися над обмеженнями зграї».
Ці слова пояснюють, що мета осяйних птахів – навчати молодих чайок самовдосконаленню, розвитку свободи та духовних якостей.

3. Учитель Салліван сказав Джонатану: «...Ми вибираємо для себе наступний світ завдяки тому, чого навчились у попередньому. Не навчишся нічого — і наступний світ не буде нічим різнитися від попереднього, і в ньому тебе чекатимуть ті самі перешкоди і свинцевий тягар незнання». Як ви розумієте його слова?

Ці слова означають, що досвід і знання, здобуті в одному житті, впливають на якість наступного життя. Якщо птах (або людина) не навчиться чомусь важливому, він знову зіткнеться з тими самими проблемами. Це підкреслює цінність навчання і самовдосконалення.

4. Салліван говорить, що кожній чайці доведеться прожити тисячу життів. Для чого птахи будуть народжуватися знову і знову на землі? За яких умов вони зможуть перейти у наступний світ?

Птахи народжуються знову, щоб здобути досвід, навчитися літати, пізнати свободу і доброту, вдосконалюючи свої вміння та духовні якості. Перейти у наступний світ вони можуть тільки після того, як навчаться і стануть досконалими у своєму розвитку.

5. Чи можна назвати Старійшину Чіанга духовним наставником Джонатана? Відповідь обґрунтуйте.

Так, можна. Старійшина Чіанг наставляє Джонатана, навчає його новим способам польоту, духовним принципам і самовдосконаленню, допомагає розкрити потенціал героя, виконуючи роль духовного наставника.

6. Поміркуйте: якби самітник Джонатан не зустрівся зі своїми вчителями, як би це вплинуло на його подальшу долю?

Якби він не зустрів наставників, Джонатан не зміг би пізнати вищого сенсу польоту і життя, залишився б обмеженим рамками зграї, ймовірно, повернувся б до звичного існування без духовного розвитку і самовдосконалення.

7. Чому Джонатан хотів повернутися на Землю до Зграї?

Він хотів повернутися, щоб поділитися знаннями і досвідом, навчити інших чайок польоту та самовдосконаленню, а також показати, що можна жити вільно і не боятися відмінностей.

8. Прокоментуйте рядки: «І що більше Джонатан учився доброті, то глибше він пізнавав сутність любові й чимдалі дужче хотів повернутися на Землю»?

Ці слова означають, що духовне зростання і розвиток внутрішніх якостей роблять істину доброту і любов зрозумілою і цінною. Чим більше Джонатан пізнавав доброту, тим сильніше він відчував потребу поширювати її серед інших і ділитися знаннями зі своєю зграєю.