ГДЗ Українська література 8 клас О.М. Авраменко (2021)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

1. Розкрийте лексичне значення слів охраесекисет і кресати.


Охра — природний пігмент, від світло-жовтого до коричнево-жовтого й темно-жовтого кольору.

Есе — це прозовий твір невеликого обсягу і вільної композиції, який виражає індивідуальні враження та міркування з конкретного приводу чи питання і не претендує на визначальне або вичерпне трактування предмета.

Кисет або капшук — гаман у формі торбинки, що затягується шнурочком. Іронічно, жартівливо — про маленьку дитину, підлітка. Розмовне — набряки під очима або взагалі на обличчі.

Кресати — добувати іскри, вогонь кресалом. // Вдаряючись або вдаряючи чимось об сталь, камінь, утворювати іскру. // Сильно вдаряти, сікти.

2. У якому кольорі ви «побачили» вірш А. Мойсієнка Чи буває насправді такою осінь? Чи, може, це художнє перебільшення?


Вірш А. Мойсієнка «Жовтень жовті жолуді...» я «побачив» у жовтогарячих та помаранчевих кольорах. Адже саме у жовтні дерева одягають такі пишні шати, особливо клени та берізки. Тому, я думаю, це не художнє перебільшення.

 

3. Скільки разів повторюється прикметник золотий? Як називається цей художній засіб? Якого ефекту автор досяг за його допомогою?


Прикметник золотий у тексті повторюється 7 разів: золоте есе, золотий кисет, золоті пожежі, золотими клешнями, золоту Родощ, золотим пожежником.

За допомогою лексичного повтору автор надає тексту більшої експресивності. У нашій уяві постає образ пори року, яку ми називаємо золота осінь.


4. Які рядки за своїм звучанням нагадують шелест осіннього листя? За допомогою яких звуків досягнуто такого ефекту?


За допомогою повторення звука [ж], а також звуків [с], [ш] (алітерація) автор створює атмосферу шелесту листя, що восени шурхотить під ногами (жовтень жовті жолуді, несе, пише осінь, есе, пише, пожежі, креше).
У цій поезії є лише один рядок, у якому відсутні ці звуки (набиває вітер).