ГДЗ Історія України 7 клас А.А. Галімов, О.В. Гісем, О.О. Мартинюк (2024) |
← Повернутися до розділів |
ст.4 | Вперед до ст.5 |
Розв'язок:
Сторінка 4
1. Що таке історія? Для чого людині її знати?
Історія – це наука, яка вивчає минуле людського суспільства у всій його різноманітності та хронологічній послідовності подій, явищ, процесів.
Знання історії допомагає людині зрозуміти своє коріння, традиції, культуру, менталітет, а також причини сучасних процесів і конфліктів.
2. Який період всесвітньої історії та історії України ви вивчали минулого року? Назвіть його хронологічні межі.
Минулого року ви вивчали період Стародавньої історії України та Всесвітньої історії.
Хронологічні межі цього періоду: від появи перших людських поселень на території сучасної України (близько 1 млн років тому) до утворення Київської Русі (IX ст. н.е.).
3. Працюємо в парах. Обговоріть, які події Стародавньої історії України вам запам’яталися найбільше. Поясніть свою думку.
Під час парної роботи ви можете обговорити такі події Стародавньої історії України, які запам’яталися найбільше: поява перших людських поселень, трипільська культура, кіммерійці та скіфи, грецька колонізація Причорномор’я, антична цивілізація в Північному Причорномор’ї, слов’яни та їхні племінні союзи. Поясніть, чому саме ці події вам запам’яталися найбільше, їхнє значення та вплив на подальшу історію.
Одна з найвизначніших подій – це трипільська культура (VI-III тис. до н.е.). Ця високорозвинена землеробська цивілізація вражає своїми поселеннями-протомістами, керамічним виробами.
Порівняйте зміст історії України як науки і навчального предмета.
Історія України як наука і як навчальний предмет мають певні відмінності, хоча і тісно пов’язані між собою.
Історія України як наука вивчає розвиток людського суспільства на українських землях у хронологічній послідовності, досліджує історію українського народу, його культуру, традиції, державність тощо. Вона є складовою частиною всесвітньої історії й пов’язана з нею. Історики-науковці проводять дослідження історичних фактів, подій, процесів, використовуючи різноманітні історичні джерела, реконструюють минуле, виявляють закономірності історичного розвитку.
Навчальний предмет “Історія України” базується на здобутках історичної науки й представляє сучасне бачення минулого нашої Батьківщини у викладі, адаптованому для учнів. Він охоплює найважливіші факти, події, процеси історії України від найдавніших часів до сучасності у логічній послідовності та періодизації. Вивчення цього предмета допомагає учням осягнути своє коріння, зрозуміти витоки сьогодення, виховує патріотизм та національну свідомість.
Отже, історія України як наука здійснює ґрунтовні наукові дослідження, а навчальний предмет систематизує та адаптує їх результати для освітнього процесу з метою формування в учнів цілісного уявлення про історичний шлях України.