ГДЗ Всесвітня історія 7 клас І.Д. Васильків, І.Л. Паршин, В.В. Островський (2024) |
← Повернутися до розділів |
Назад до ст.56 (1-2) | ст.56 (3-4) | Вперед до ст.56 (5-6) |
Розв'язок:
Сторінка 56
Перевірте себе
Працюємо з історичною інформацією.
3. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли ___? Що ___? Хто ___? Де ___? Звідки ми можемо дізнатися про ____? Чому ____? Як ____? Який результат ___? Запропонуйте свої запитання в класі.
Ось кілька можливих запитань до тексту параграфа:
Коли зародився васалітет?
- Васалітет зародився, коли наступники Карла Мартела стали наділяти тих, хто служив у війську, феодами, які можна було передавати в спадок.
Що означало слово “феодалізм”?
- Феодалізм – це коли стосунки між власниками вибудовувалися на основі підпорядкування, володіння феодами та використання праці підданих.
Хто такі “люди, які воюють”?
- “Люди, які воюють” – це феодали, які служили у війську і називалися рицарями.
Де рицарі навчалися бойовим умінням?
- Рицарів виховували змалку, кожен майбутній вояк повинен був, зазвичай, починаючи із семи років, набувати бойових умінь.
Звідки ми можемо дізнатися про життя Бригіди Шведської?
- Послуговуючись пошуковим сервісом «Ґуґл», можна дізнатися, що Бригіда Шведська була видатною католицькою святою, містиком і письменницею, засновницею чернечого ордену.
Чому духівництво відігравало вагому роль у середньовічному суспільстві?
- Духівництво відігравало вагому роль, адже воно несло відповідальність за душі вірян.
Як поділялися селяни у Франції?
- Французькі мешканці сіл поділялися на вілланів (нащадків вільних франкських общинників) та сервів (нащадків колишніх рабів та полонених).
Який результат мало зростання міст з XI ст.?
- Відчутне зростання міст зумовило появу суспільної групи містян (городян), серед яких виокремилися ремісники й торговці.
4. А. До яких суспільних станів належали: барон, бонд, герцог, граф, гончар, єпископ, зброяр, кардинал, коваль, король, купець, лихвар, священник, серв, чернець, ювелір?
Б. Як ви гадаєте, до якого суспільного стану належали люди розумової праці? В. До яких суспільних станів належали особи, зображені на ілюстраціях?
А. До суспільних станів належали:
- “Люди, які воюють” (привілейований стан): барон, герцог, граф, король, рицар.
- “Люди, які моляться” (привілейований стан): єпископ, кардинал, священник, чернець.
- “Люди, які працюють” (непривілейований стан): бонд (вільний селянин), гончар, зброяр, коваль, купець, лихвар, серв (залежний селянин), ювелір.
Б. Люди розумової праці, такі як вчені, письменники, богослови, ймовірно належали до духівництва (“людей, які моляться”), оскільки в Середньовіччі освіта була зосереджена переважно в монастирях і церквах.
В. На ілюстраціях зображені:
- Селяни за роботою – стан “людей, які працюють”.
- Кравець за роботою – стан “людей, які працюють”.
- Знатні дами за ткацтвом – дружини феодалів зі стану “людей, які воюють”.