ГДЗ Всесвітня історія 7 клас О.В. Гісем, О.О. Мартинюк (2024) |
← Повернутися до розділів |
ст.33 | Вперед до ст.34 |
Розв'язок:
Сторінка 33
3. Християнізація Європи
Як відбувалася християнізація Європи?
- На момент падіння Західної Римської імперії чимало її населення вже прийняло християнство. Ця релігія мала поширення і серед варварських спільнот, таких як вестготи, остготи, вандали та інші.
- Завдяки підтримці франкських королів римська церква зміцніла й остаточно утвердилася на Заході. Карл Великий узаконив збирання десятини на її користь.
- Значну роль у християнізації Європи в середні віки відіграли мандрівні ірландські ченці. Вони пливли до берегів тогочасної Європи, несли проповіді місцевому населенню, засновували монастирі. Ірландські ченці розпочали навертати в християнство англосаксів.
- У VIII ст. до процесу християнізації долучився Константинополь. Завдяки діяльності проповідників Кирила і Мефодія в IX ст. з Візантії християнство поширилося серед болгарської, сербської, моравської спільнот, а пізніше — у Русі.
- Рим поширив свій вплив на польські, чеські, угорські та скандинавські народи.
- Християнізація не завжди відбувалася легко. Охрещені народи інколи поверталися до язичництва, і тоді доводилося здійснювати їхнє хрещення знову.
Працюємо в парах. Обговоріть і дайте відповідь на запитання. Чому, на вашу думку, перебування ченців поза межами монастиря вважалося згубним для їхніх душ?
Перебування ченців за стінами монастиря вважалося згубним для їхніх душ з наступних причин:
- Монастир мав бути організований таким чином, щоб у ньому вироблялося все необхідне для життя ченців – вода, їжа, ремісничі вироби. Це дозволяло ченцям повністю зосередитися на духовному житті та служінні Богу, не відволікаючись на мирські справи за межами монастиря.
- Вихід ченців за стіни монастиря міг піддавати їх спокусам і негативним впливам зовнішнього світу. Це могло відволікати їх від молитов, аскези та духовного вдосконалення, що було головною метою чернечого життя.
- Контакти з мирянами та участь у мирських справах розглядалися як загроза чистоті душі ченця. Монастирське життя мало на меті повне відречення від світу та зосередження на Богові. Тому будь-які виходи назовні вважалися небезпечними для духовного стану ченця.
- Статут Святого Бенедикта прагнув створити для ченців закрите, самодостатнє середовище, де вони могли б повністю присвятити себе духовному життю. Монастир мав бути для них своєрідним “градом Божим”, відділеним від спокус і марноти зовнішнього світу.
Отже, заборона ченцям залишати монастир мала на меті захистити їх від мирських спокус, зберегти їхню духовну чистоту і дозволити повністю присвятити життя молитві та служінню Богу в закритому монастирському середовищі.