ГДЗ Українська мова 5 клас Н.Б. Голуб, О.М. Горошкіна (2022) |
← Повернутися до розділів |
Назад до 51 | 52 | Вперед до 53 |
Розв'язок:
Вправа 52. І. Прочитайте речення. Випишіть із них слова і згрупуйте так:
- до яких можна дібрати синоніми;
- до яких можна дібрати антоніми.
Усно доберіть. Порівняйте, у якій групі максимальна кількість правильних прикладів. Звірте за словниками.
Речення | Антоніми зі словника антонімів | Синоніми зі словника синонімів |
Перебування на свіжому повітрі не лише знижує кров'яний тиск і покращує функції пам'яті, а й допомагає подолати стрес. | свіжий – несвіжий, знижує – підвищує, покращує – погіршує, допомагає – не допомагає. |
лише – тільки, виключно, аж; знижує – послаблює, зменшує; функції – діяльність, роботу, функціонування; покращує – поліпшує; допомагає – сприяє, зараджує. |
Серце зношується злобою. Сиріч – гнівом, гордощами, заздрістю, невір'ям, непрощенням. | злобою – добротою, непрощення – прощення, невір’я – віра. |
зношується – виснажується; сиріч – тобто, або, інакше кажучи; заздрість – завидки, заздрощі; гнів – злість, обурення; гордощами – гонор, гордовитість; невір’ям – зневіра, розчарування; злобою – люттю, ярістю, злістю. |
Завдяки корисній їжі ми почуваємося енергійними. | корисній – шкідливій, енергійними – бездіяльними. | завдяки – дякуючи, через що, внаслідок чого, шляхом; енергійними – активними, діяльними, жвавими. |
Подумай, скільки свіжих, здорових продуктів різних кольорів ти можеш з'їсти впродовж дня. |
свіжих – несвіжих, здорових – нездорових, подумай – не думай, можеш – не можеш, різних – однакових, дня – ночі, з’їсти – на з’їсти. | подумай – поміркуй, помисли; продукти – харчі, їжа; різних – всяких, несхожих, багатоманітних, розмаїтих; кольорів – барв, забарвлення, фарб; з’їсти – спожити, поїсти; впродовж – протягом, упродовж. |
Дослідження доводять, що регулярні фізичні вправи позитивно впливають на здоров'я, а також із допомогою них можна підвищити рівень IQ. |
регулярні – нерегулярні, позитивно – негативно, впливають – не впливають, підвищити – знизити, фізичні – розумові. |
дослідження – експерименти, досліди; доводять – переконують, доказують; регулярні – систематичні, постійні; фізичні – м’язові, мускульні; вправи – гімнастика, фізкультура; впливають – відбиваються, позначаються; також – теж, у свою чергу, так само; можна – можливо; підвищити – підняти, збільшити; рівень – ступінь, міру. |
ІІ. Якою темою об’єднані речення? Чому здоров’я і здоровий спосіб життя вважають найвищими цінностями? Додайте кілька своїх порад щодо здорового способу життя.
Кожна людина повинна піклуватися про своє здоров'я.
Я дбаю про гігієну свого тіла. Приймаю ванну, не забуваю чистити зуби. Мій одяг чистий та охайний. Двічі на рік відвідую стоматолога. Щоб не застудитись, у холодну пору тепло одягаюсь. І, звичайно, загартовуюсь. Влітку залюбки купаюсь у прозорій воді річки. Займаюсь спортом, відвідую спортивну секцію. Не пропускаю уроки фізкультури.
Здоров'я для людини є дуже важливим, тому за ним треба піклуватися.
Поради
1. Не забувати чистити зуби.
2. Одяг тримати в чистоті та охайності.
3. Двічі на рік відвідувати стоматолога.
4. Загартовуватися.
5. Займатися спортом, робити ранкову зарядку.