ГДЗ Українська мова 5 клас Н.Б. Голуб, О.М. Горошкіна (2022) |
← Повернутися до розділів |
Назад до 95 | 96 | Вперед до 97 |
Розв'язок:
Вправа 96. Прочитайте слова. Згрупуйте й запишіть їх окремо:
- активна лексика;
- пасивна лексика.
Значення незрозумілих слів з’ясуйте за словником. Пригадайте, які слова вам траплялися в художніх творах.
Плоскінь, полуниця, гай, бодня, борті, узбіччя, хештеґ, булінг, кава, жлукто, автівка, ліжко, лайк, горіх, кадуб, родина, куманець, снуд, мисник, вай-фай, полоззя, полумисок, гаманець, прискринок, вибори, візажист, сволок, новини, безпека, дайджест, цебер, драйв.
Активна лексика (уживана сьогодні):
автівка, безпека, вибори, візажист, вай-фай, гай, гаманець, горіх, кава, лайк, ліжко, новини, полуниця, узбіччя, родина, булінг, хештеґ, драйв.
Пасивна лексика (рідковживана, діалектна, архаїчна):
плоскінь, бодня, борті, жлукто, кадуб, куманець, мисник, полоззя, полумисок, прискринок, сволок, цебер.
Короткі тлумачення пасивних слів:
плоскінь — коноплі на волокно; бодня/кадуб — велика діжка; борті — дупла-вулики; жлукто — посуд для прання лугом; куманець — глечик із носиком; мисник — полиця-шафа для посуду; полоззя — «лижі» саней; полумисок — мілка миска; прискринок — малий ящик у скрині; сволок — головна балка стелі; цебер — відро.
У художніх творах (Нечуй-Левицький, Стефаник, Коцюбинський) трапляються: мисник, сволок, кадуб, борті.