ГДЗ Українська мова 8 клас О.П. Глазова (2021)

← Повернутися до розділів

Розв'язок:

Вправа 82. Прочитайте. Виконайте завдання, подані після тексту.

Одним із важливих завдань юних громадян інформаційного суспільства є опанування основ інформаційної культури.

Інформаційну культуру не слід сплутувати з комп’ютерною грамотністю. Навіть віртуозне володіння комп’ютером далеко не завжди забезпечує вміння добирати й систематизувати інформацію та належним чином опрацьовувати прочитані тексти. Інформаційна культура молодої людини формується передовсім у процесі шкільного навчання. Кожен учень має знати, де і як відшукати потрібну інформацію і як нею скористатися в навчанні.

Готуючись до уроків, кожен школяр, крім підручників, використовує довідники, словники, навчально-інформаційні вебсайти тощо. Відшукавши потрібну інформацію, він вибирає потрібні для виконання конкретного завдання фрагменти (абзаци, речення), після чого має їх зафіксувати. Якщо йдеться про паперовий носій, такі абзаци або речення учень переписує в зошит або на окремі картки. Опрацьовуючи електронний носій інформації, школяр цілком може їх скопіювати й перенести в окремий файл.

Виписки — це визначені учнем фрагменти (абзаци), окремі речення, інколи певні терміни чи образні вислови з опрацьованого тексту, що містять важливі, на його думку, положення, думки, висловлення.

Виписки — матеріал для роботи над твором, підготовки повідомлення або доповіді.

Тематичні (тобто такі, що відповідають певній темі) виписки є перехідною ланкою між планом і конспектом прочитаного. Конспект — це короткий письмовий виклад змісту статті, лекції, книжки.

У заголовку конспекту вказують: Прізвище, ім’я (ініціали) автора конспектованого тексту. Повну назву тексту. Назву книжки (журналу), у якому його надруковано. Місто видання. Видавництво. Рік видання. Наприклад: Святослав Юсов. Вікентій Хвойка// У кн. «100 найвідоміших українців». — К. : Книжковий дім «Орфей», 2005.

У зошиті для конспектування бажано зробити широкі береги. На сторінці треба записувати конспект опрацьованого тексту, а на берегах — власні думки (зауваження, доповнення, висновки).

Зазвичай для записів на берегах використовують такі пîзначки: ? — не зовсім зрозуміло; ?! — сумнівно; ! — цікаво; !!! — надзвичайно цікаво; NB (лат. nota bene [нота бене]) — найважливіше.

  • Витлумачте зміст античного вислову: Хто вчиться без книжки, той черпає воду решетом. Назвіть книжки, якими ви зазвичай користуєтеся, готуючи домашні завдання.
  • Якими джерелами інформації крім книжок («паперових» підручників, словників, довідників) ви користуєтесь? У який спосіб фіксуєте і зберігаєте потрібну для навчання інформацію? Чи внесли зміни до цього переліку цифрові технології?
  • Чи вдаєтесь ви до конспектування, виконуючи навчальний проєкт? Якою мірою це корисно?